معرفی پروژههای گردشگری ایران به سرمایهگذاران حاضر در اکسپو دبی
خشایار نیکزادفر با اعلام این خبر گفت: ظرفیت اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی پروژههای گردشگری و جذب سرمایهگذار است که با معرفی، برنامهریزی و اقدامات لازم میتوان از آن استفاده و سرمایه لازم را برای تکمیل پروژهها جذب کرد.
او در این راستا به اقدامات و پیگیریهای انجام شده از سوی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد و افزود: مکاتباتی با وزارت اقتصاد و امور دارایی برای دسترسی به سامانه معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در ایران و درج مشخصات پروژههای گردشگری شناسایی شده در آن، انجام شده است.
نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی برای شناسایی پروژههای استانی، افزود: فرصتهای معرفی شده از سوی ادارات کل استانی در این سامانه بارگذاری و به سرمایهگذاران خارجی حاضر در اکسپو معرفی میشوند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ابراز امیدواری کرد که این تلاشها منجر به جذب سرمایهگذاری خارجی برای پروژههای گردشگری شود.
اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیش از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخشهای مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است. اگر چه این رویداد به دلیل همهگیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر میرسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهماییها و رویدادهای جهانی در ماههای آینده آماده میشود.
اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند، مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشمنواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بینالمللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاریهای اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.
رویداد اکسپو همیشه جشنوارهای از زیباییهای فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندیها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشماندازهای آتی و ظرفیتها و جاذبهها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.
مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایههای مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، میتوانند تعاملات بینالمللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بینالملل و حوزههای پیش رو، ظرفیتهای ملی خود را معرفی کنند.




همه پروژهها باید مجوز محیط زیست داشته باشند
صنایعدستی باید جایگزین نفت در اقتصاد شود
ماجرای طرح زمینمانده اسکله تالش چیست؟
بیگره بافی، تهدیدی برای فرش نیشابور











